Site Loader

Kasza kukurydziana – co trzeba wiedzieć?

Kaszę kukurydzianą uzyskuje się z oczyszczonych i pokruszonych ziaren kukurydzy. W naszej kuchni nie jest ona niezwykle znana, natomiast jest to artykuł o wielu wartościach leczniczych, natomiast do tego tani. Bardziej popularna jest w kuchni śródziemnomorskiej, jako polenta. Jest ona w wersji białej, żółtej, natomiast też czarnej. Kukurydza jest zbożem wynikającym z Ameryki, przeważnie stosowanym tam jako warzywo. Jest to część normalnej polskiej żywności na lądzie amerykańskim. W Europie jest mniej znana, zajęta jest przede wszystkim dla stworzeń domowych.

Co charakteryzuje kaszę kukurydzianą?

W naszej kuchni kasza kukurydziana ustępuje miejsca pozostałym kaszom – kaszy gryczanej, jęczmiennej, jaglanej lub kuskusowi. Niejednokrotnie zmienia ją kasza manna, o odpowiedniej gęstości po przygotowaniu oraz niemal tak samo drobna. Kasza kukurydziana ma natomiast nad nią pewną przewagę. Charakteryzuje ją nawet bardzo żółty odcień, dzięki czemu efektownie prezentuje się na talerzu. Odmienne są także jej wartości wzmacniające, natomiast co bardzo ważne w ostatnich czasach jest bezglutenowa oraz pewna dla uczuleniowców. Kasza z kukurydzy jest jedną spośród topowych kasz dla młodych dzieci.

Kasza kukurydziana – wartości

Kasza kukurydziana to artykuł konsumpcyjny, jaki tworzy się z ziaren kukurydzy. Prezentuje ją trochę gorzki smak oraz uniwersalność w możliwościach kucharskich. Może być elementem prostych dań, dobrze sprawdzi się jako składnik diety małych dzieci, jednak z przeznaczeniem może tworzyć pyszne dania też dla wyjątkowo trudnych kubków smakowych.

Kasza kukurydziana – kcal

Ile kalorii ma kasza kukurydziana? Wartość energetyczna 100 g to 369 kcal. Jak każda kasza, również owa w okresie gotowania zwiększa objętość oraz tymże samym traci kalorie. Szklanka już przygotowanej polenty (około 170 g) to jedynie 185 kcal. Natomiast więc jest to artykuł dosyć niskokaloryczny, sprawdzający się niezwykle w dietach odchudzających. Kasza kukurydziana ma najwięcej cukrów ze wszystkich kasz.

Bezglutenowa oraz delikatna

W związku z tymże, iż właściwościami niezwykle przywodzi kaszę mannę (natomiast choćby odnajdziemy w niej mniej błonnika), podobnie do niej jest polecana w dietach ubogoresztkowej i lekkostrawnej. Bowiem nie ma glutenu oraz dość rzadko alergizuje, jest wyjątkowo zalecana małym dzieciom i uczuleniowcom. Ze względu na to, iż charakteryzuje ją trochę większa aniżeli w wypadku pozostałych kasz zawartość cukrów, będzie także doskonałym posiłkiem, w sytuacji, jeśli zabraknie nam sił.

 

Czy kasza kukurydziana jest zdrowa?

Kasze wynikają z ziaren zbóż. Kasza perłowa oraz pęczak wynikają z ziaren jęczmienia, kasza jaglana z prosa, manna oraz kuskus z pszenicy. Kukurydza jest materiałem do produkcji kaszy kukurydzianej, natomiast z nasion gryki robi się kaszę gryczaną oraz krakowską. Wpierw ziarna zbóż są oczyszczane – zabierane części zewnętrznych, więc osłony nasienno-owocowej. Potem, we współzależności od typu kaszy, ziarna są szlifowane, krojone, rozdrabniane, przypiekane. Im mniej wyczyszczone oraz posiekane ziarno, tymże kasza ma więcej istotnych elementów wzmacniających. Co jeszcze trzeba wiedzieć na temat kaszy kukurydzianej?

Kasza kukurydziana

Kasza kukurydziana (https://www.bee.pl/9079-kasza-kukurydziana) nazywana jest poprzez pewnych polentą. Tworzona jest z ziarna kukurydzy pod budową grubego grysiku, jak również niewielkiej kaszki. Jest bardzo znana wyjątkowo w Ameryce, jak również południowej części Europy. Przywodzi trochę kaszę mannę. Nie jest to kopalnia błonnika lub witamin oraz elementów mineralnych, natomiast jest delikatna, natomiast też nie powoduje reakcji uczuleniowych. Nie ma we własnym składzie też glutenu, więc jest zupełnie pewna dla osób chorujących na jego nietolerancję. Z tego oczywiście względu przeważnie serwowana jest małym dzieciom.

Kasza kukurydziana – co należy wiedzieć?

Kasza kukurydziana to nie jedynie ważny element standardowego dania kuchni włoskiej – polenty, złożonych zapiekanek oraz otaczanych ryb, jednak też podstawa dobrych deserów na podwieczorek – przepysznej owsianki (nie jedynie dla dzieci!) oraz dobrych kluseczek z serem na słodko. W kuchni zagranicznej – na przykład Ameryki Południowej oraz Środkowej – z kaszy kukurydzianej robi się tortille, natomiast w Rumunii – mamałygę, jakiej formą jest włoska polenta.

Jak zrobić polentę?

Tak właściwie konieczna jest jedynie kaszka kukurydziana – polenta, woda, sól oraz wiele sił. Do przegotowanej wody należy nasypać powoli polentę, mieszając prężnie, aby nie zrobiły się bryłki. Po dwóch minutach należy zmniejszyć ogień, zamienić trzepaczkę na drewnianą łyżeczkę oraz wyposażyć się w cierpliwość – sekretem dobrej polenty jest jej dobra konsystencja, jaką danie osiąga po 40 minutach stałego mieszania!

Jaka kasza dla niemowlaka?

To oczywiście kasza kukurydziana niejednokrotnie jako pierwsza włączana jest do diety niemowlaka. Świadczą za tymże przede wszystkim brak glutenu i dobra przyswajalność. Jest dobra w smaku. Należałoby ją dać już 5-6 miesięcznemu maluchowi. Na pewno zasmakuje mu, jeśli przygotujemy ją na soku owocowym czy dołączymy do niej sezonowe owoce.

 

Dla kogo kasza kukurydziana?

BEE – kasza kukurydziana jest w naszej kuchni traktowana trochę po macoszemu. Znacznie większą sławą cieszą się gryczana, jęczmienna, natomiast w minionych latach też bulgur oraz kuskus. Odpowiednią gęstość ma kasza manna oraz przeważnie to ona jest własnym głównym doborem. Jesteśmy pewni, iż uniwersalność kaszy kukurydzianej pozwala poprawić tenże stan rzeczy. Starczy poznać ją bliżej. Kasza kukurydziana kojarzona jest przede wszystkim jako artykuł niskokaloryczny, więc niejednokrotnie stosuje się ją do przygotowania kleików.

Co to jest kasza kukurydziana?

Kasza kukurydziana to artykuł konsumpcyjny, jaki uzyskuje się z ziaren kukurydzy. Ma postać grysiku (dlatego także przeważnie określana jest grysikiem kukurydzianym) czy niewielkiej kaszki. Jest często stosowana w sztuce kucharskiej. Największą sławą cieszy się w Ameryce Południowej, jednak jej plusy smakowe oraz wzmacniające lubiane są na całym świecie. Stanowi dodatek do zup oraz gulaszów. Wypieka się z niej tortille oraz robi zapiekanki, omlety, farsze. W kuchni włoskiej stosuje się jej do przygotowywania polenty, natomiast w rumuńskiej – mamałygi.

Wartości kaszy kukurydzianej dla zdrowia

Jak każda inna kasza, kasza kukurydziana jest pełna witamin (A, B, E, B1, PP), minerałów (magnez, potas, fosfor), mikroelementów (selen, kobalt) oraz pierwiastków śladowych potrzebnych dla zdrowia. Jest także wspaniałym źródłem białka oraz błonnika, tak potrzebnych w dietach odchudzających. Ma betakaroten, jaki nadaje skórze ładny, brzoskwiniowy kolor oraz jest dobrym przeciwutleniaczem. Kasza kukurydziana zapobiega zatem nowotworom i dba o utrzymanie młodości skóry.

Artykuł tenże stanowi cenne źródło witaminy E, jednak też białka oraz błonnika. Wspiera własną wytrzymałość, pomaga zrzucić nadmierne kilogramy, natomiast co najistotniejsze – nie powoduje nadwrażliwości oraz nie ma glutenu. Witaminy zamknięte w kaszy mają wpływ na wygląd skóry oraz cery, więc winna być ona istotnym elementem diety każdej kobiety. Z kaszy kukurydzianej i jogurtu naturalnego można też zrobić maskę na twarz.

Kasza kukurydziana – polenta. Jak przygotowywać?

Przepisów na polentę jest wiele. Jedni wsypują ją do gotującej się wody, drudzy do zimnej. Wiele osób po prostu zalewa szklankę kaszki kukurydzianej zimną wodą oraz gotuje na bardzo małym ogniu. Dopóki woda się nie zagotuje kaszkę przeważnie się miesza. Jak już całość jest odpowiednio rozprowadzona oraz zaczyna się gotować zostawiamy na prawie 10 minut na niezwykle małym gazie czy bezpośrednio z wyłączonym gazem. Polenta jest gotowa gdy boki trochę odbiegają od garnka oraz wchłonie całą wodę.

 

Kwiecień 2021
P W Ś C P S N
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930